Mráčky s duhou

16.04.2020

Budete potřebovat bílý papírový talíř nebo bílý výkres nebo třeba krabici od lupínků, rýže atd., pastelky nebo barvy, nůžky, lepidlo nebo izolepu, bavlnku nebo provázky a menší talířek na obkreslení půlkruhu. Já jsem použila krabici od rýže, pastelky a izolepu. Celou dobu se mi pod rukama motaly naše kočky a taky mi ukradly modré klubíčko z první fotky a odmítly ho vrátit, tak jsem použila bílou bavlnku. Místo kartonu od rýže můžete přestřihnout na polovinu papírový talířek, a vymalovat ho barvami. Duha pak bude mít ozdobný okraj

Barvy jsou na mojí duze tak, jak jdou doopravdy za sebou v přírodě. Nejvýš je červená, ta přechází přes oranžovou do žluté, žlutá přechází přes zelenou do modré až tmavě modré a z té se nám pak vynoří fialová. Někdy má fialová úplně dole načervenalý okraj, jakoby tam duha chtěla zase začínat. 

V přírodě jsou jen tři základní barvy žlutá, červená a modrá. Všechny ostatní získáme přecházením jedné barvy do druhé, jejich mícháním. Z výtvarky už víme, jak se míchají barvy, že červená+žlutá=oranžová, žlutá+modrá=zelená, modrá+červená=fialová...

Dál je už jen fotografický návod. Myslím, že to stačí, je to lehké.