3. ročník-čtení

On-line výuka pro 3.roč. bude od středy každý všední den od 10.30

------------------------------------------

26.3. O chytré kmotře lišce - str.14

Do rámečku Zpráva napiš odpovědi na tyto dvě otázky a pak klikni Odeslat.

1. Jak se jmenovaly děti hajného Vobinušky?

2. Jak se podařilo lišce utéct?                          

---------------------------

24.3. O chytré kmotře lišce - str.11

PÍSANKA - str. 17

----------------------------------------------------

16.3. O chytré kmotře lišce - str.10

PÍSANKA - str. 16

----------------------------------------------------

15.3. O chytré kmotře lišce - str.9

PÍSANKA - str. 14 a 15

(Kdo neví, tady má nápovědu do básničky v písance - králíka, miminka, chování)

------------------------------------------------------------

11.3. O chytré kmotře lišce - str.8

----------------------------------------------------------------

9.3. O chytré kmotře lišce - str.7

-------------------------------------------------------------

4.3.2021 str. 73 Dášeňka čili život štěněte - 3.část

-----------------------

3.3.2021 str. 72 Dášeňka čili život štěněte - 2.část 

---------------------------------------------------

2.3.2021  str. 71   Dášeňka čili život štěněte - 1.část 

Dášeňka:    https://www.youtube.com/watch?v=PUQctLN7kGo

Než si pohádku začneš číst, podívej se na video a nejdříve si to poslechni. Pan Čapek používá spoustu synonym. Vzpomeň si, co to znamená a až budeš číst článek, nějaká vyhledej. Budu se na ně zítra v on-line hodině ptát.

PÍSANKA - str. 13



13. a 16.11. Domek je domek (1),(2)  Dnes bude čtení z pracovního listu. Najdeš ho ve složce asi ve fólii. Nejdřív nahlas přečti sloupečky s obtížnějšími slovy. Potom přečti text Domek je domek (1) a odpověz na otázky pod článkem. Odpovědi hledej v textu a piš je na tečkované linky.

Pracovní list je oboustranný. Dnes budeme dělat první stranu a v pondělí druhou. Pokud pracovní list nemáš, někde se ztratil, nebo jsi nebyl ve škole pro materiály, může ti ho někdo dospělý stáhnout a vytisknout. Stačí kliknout na černé rámečky STÁHNOUT...

-----------------------------------------------------

11.11. str.62 Rencen  Přečti si povídání o chlapci z Mongolska. V čem se jeho život liší od tvého? Odpověz ústně na oranžové otázky.

--------------------------------------------------

10.11. str.61 Růženka má nápady - 2.část Odpověz na otázky.

--------------------------------------------

9.11. str.60 Růženka má nápady - 1.část  Vyhledejte na stránce všechna POVOLÁNÍ.

PÍSANKA str.4 Krásně napiš malé b a malé f. Nezapomeň, že čáry od tebe jdou šikmo doprava a čáry k tobě jdou na tvé srdce.

----------------------------------------------------------

6.11. str.59 Mach a Šebestová - 2.část

Až si dočtete článek, můžete si pustit pohádku:

https://www.youtube.com/watch?v=XXPtYQaqcBE&list=PL_-vdKSfHUlCIvJRjNzAKmIkfkeS_2vJ8&ab_channel=Je%C5%A1t%C4%9BPosledn%C3%AD

PSANÍ - Nová písanka str. 4 Pozor! V této písance už není jen obyčejný přepis, máte tam i jednoduché úkoly. Tak si pečlivě čtěte zadání. Dnes budete řadit slova podle počtu písmen.(Úkoly dole na konci stránky jsou ústní.)

--------------------------------------------------------

5.11. str.58 Mach a Šebestová - 1.část

PSANÍ - Nová písanka str. 3 Napiš celou stranu. Slova předepsaná tiskacím (lesík) jen přepiš do psacího. Nedělej úkol podle zadání (o citovém zabarvení), jen je opiš. Nakonec pište slova začínající na L . 

-----------------------------------------------------------

4.11. str.56 Jsem nemocný - dočti článek a odpověz na otázky.

Nová písanka: str. 2 Dnes vás čekají velká písmenka. Ke každému napiš krásně další dvě  

--------------------------------------------------------------------

3.11. str.56 Jsem nemocný 

Nová písanka: str. 1   Ke každému malému písmenku dopiš ještě další dvě nebo tři (podle toho, kolik se vejde) . Dej si záležet a dodržuj pomocné linky. 

Úkol na konci stránky udělej ústně.



---------------------------------------------------------------

2.11. str.55 Děti  Dnes jen krátká básnička. Zamyslete se nad ní a odpovězte někomu dospělému na otázky v oranžovém rámečku (jen ústně)

-------------------------------------------------------------------

19.-23.10. Každý den jednu stránku z čítanky a jedno písmeno (malé i velké) v písance

PONDĚLÍ - ČT str.35, Písanka 15,16

ÚTERÝ - ČT str.36, Písanka 17,18

STŘEDA - ČT str.37, Písanka 19,20

ČTVRTEK - ČT str.38, Písanka 21,22

PÁTEK - ČT str.39, bez písanky, Jupí!

-------------------------------------------------------------------------------

16.10. str. 33 Půjdeme společně do cirkusu - 2.část  Dočti si článek a odpověz na otázky v oranžovém rámečku. Odpovědi říkej někomu dospělému.

Písanka - str. 13 a 14 Napiš krásně u,U.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

15.10. str. 32 Půjdeme společně do cirkusu - 1.část

Vzpomeň si, že máme podstatná jména obecná a vlastní. Jaký je mezi nimi rozdíl? 

Jestli si nemůžeš vzpomenout, co jsme opakovali teď v září, podívej se tady na stránkách do českého jazyka pro 2.ročník na datum 8.4., tam jsme si to minulý rok vysvětlili.

ÚKOL: Až dočteš, zkus na straně 32 vyhledat všechna VLASTNÍ JMÉNA a napiš je do oranžového sešitu. Nezapomeň na datum! Vlastní jména, která se opakují, napiš jen jednou.

Písanka - str. 11 a 12 Napiš krásně malé a velké T.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

14.10. str. 26 Dva přátelé a medvěd - V kartičce máte napsanou i stranu 27, ale tu si necháme na zítra. Dnes krásně přečti článek na straně 26 a pokus se najít odpovědi na otázky v oranžovém rámečku. Odpovědi říkej někomu dospělému.

Vzpomeň si, co jsme si říkali minulý rok o bajkách

Můžeš si pustit bajku O lišce, vráně a sýru. Klikni na odkaz:

https://edu.ceskatelevize.cz/ezopova-bajka-o-vrane-syru-a-lisce-5e4424f92773dc4ee4139fea

Jestli se ti bajka líbila a chtěl bys vidět ještě další, klikni na odkaz, sjeď kousek dolů a vyber si z dalších 14 příběhů.       https://edu.ceskatelevize.cz/hledani?q=bajky

A ještě psaní :  PÍSANKA  str.9,10 Napiš krásně malé a velké S




-----------------------------------------------------

22.5. str. 124 Jak za mnou přijeli kamarádi

-----------------------------------------------------------

21.5. str. 116 Kamarádi - 3.část pohádky 

Dočti pohádku a do sešitu s hvězdičkou napiš krátce odpovědi na otázky 1.,2., a 3. za textem. Nezapomeň napsat datum a otázky očísluj.

20.5. str. 115 Kamarádi - 2.část pohádky

19.5.  str. 114 Kamarádi - 1.část pohádky

---------------------------------------------------------------------------

13.5. a 14.5. str.106 a 107  Praprapradědeček  Přečti si každý den jednu stranu a pak odpověz na otázky. Odpověď na otázku číslo 4 napiš do sešitu s hvězdičkou. Chci to popsat hezkými větami. Nejsi mimino, tak nepiš "pejska" nebo "lego", na to nepotřebuješ kouzelnou babičku! Vymysli něco, co ti opravdu nikdo jiný nemůže splnit.

------------------------------------------------------------------------------------------

11.5. str. 104 Teď si nějakou dobu budeme číst o snech a fantazii. 

Přečti si článek Sen a odpověz na otázky (jen ústně, ale povídej to třeba mamce). 

Přečti si také hádanky. Uhodl jsi?

O čem se zdává tobě?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


7.5. Samostatné čtení z vlastní knížky

--------------------------------------------------------------------

6.5. str. 102 

ÚKOL 1: Pokračujeme v žížalím čtení. Nejdříve si přečti básničku Žížala a odpověz si ústně na otázky.  

ÚKOL 2: Teď si zavzpomínej, co jsme si říkali o slovech MNOHOZNAČNÝCH.  Nic? No, tak já ti to připomenu a uvidíš, že říkali. Slovo mnohoznačné je takové, které má více významů:

KORUNA - královská, koruna stromu, peníz

LÍSTEK - do divadla, ze stromu     Už si vzpomínáš?

Tak teď si přečti hádanky na straně 102. Řešením každé hádanky je nějaké sovo mnohoznačné. Napiš do sešitu čísla 1 - 4 a k nim odpovědi na hádanky. 

------------------------------------------------------------------------------

5.5. str. 101 Jak se žížaly...  Dočti článek o žížalách, které milovaly opalování

30.4. str. 100 Jak se žížaly...  Přečti si první část bláznivé pohádky o žížalách

-----------------------------------------------------------------------------------

29.4. str. 95 Jak písmeno M uteklo Dočti článek a odpověz na otázky.

---------------------------------------------------------------------------------

28.4. str. 94 Jak písmeno M uteklo   Přečti si článek. 

PSANÍ: Do sešitu vypiš z čítanky ze strany 94 všechna vlastní jména. 

---------------------------------------------------------------------------------

27.4. str. 92 Chodil pán, chodil po louce - přečti si básničku a odpověz ústně na otázky

                     Krtek obecný - Jaký typ textu to je?  

                     Vyber: pohádka-pověst-báseň-naučný text-bajka-reklama

Psaní: Vyber si nějaké zvíře z volné přírody (ne domácího mazlíčka) a napiš o něm do sešitu podobné povídání, jako jsi četl o krtkovi obecném. Chci asi tak 5 vět. Vezmi si na pomoc nějakou encyklopedii nebo naučnou knihu. Zvíře k popisu také nakresli.

-------------------------------------------------------------------------

24.4. + VÍKEND   Čtení z vlastní knížky 

Přidala jsem trochu výtvarky a trochu hudebky. 

--------------------------------------------------------------------------

23.4. str.91  Kocourek Modroočko Jak se vlastně pasou žížaly - dočteme článek

Do sešitu s hvězdičkou napiš odpovědi na otázky 1.,2. a 3. za článkem. ODPOVÍDEJ CELOU VĚTOU jako v matematice u slovních úloh.

------------------------------------------------------------------------------------------

Omlouvám se, že dávám čtení tak pozdě, vypadává u nás od včerejška internet. Díky za pochopení. :o) 

22.4 str.90 Kocourek Modroočko Jak se vlastně pasou žížaly 

PSANÍ: Přepiš do sešitu s hvězdičkou včerejší básničku Příběh Jarní z čítanky str.83

Každý verš na nový řádek!!! Je to báseň!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------


21.4. str. 83 Jarní pohádka + Příběh jarní  

Přečti si krátké povídání a básničku. Do sešitu s hvězdičkou odpověz na otázky pod oběma texty. Napiš datum a čísla otázek. Odpověz stručně, odpověď na každou otázku by neměla být delší než na jeden řádek.

------------------------------------------------------------------------------------------

20.4. str. 82 Pět ježibab - přečti si báseň a do sešitu s hvězdičkou napiš odpovědi na všechny otázky k této básni- oranžové 1.,2.,3., žluté 1.,2. i zelenou. Pište čitelně, každou odpověď na nový řádek a očíslujte je. V některých sešitech se není možné vyznat.

Úkol platí i pro Elišku a Šimona, kteří na úkoly ze čtení kašlou a budou na konci roku dost překvapení!

Naše básnička o ježibabách je vlastně píseň. Můžeš si ji poslechnout a zazpívat:  https://www.youtube.com/watch?v=Wk2GxRzUEJw

-------------------------------------------------------------------------------------

16.4. str.81 Čarodějnice školou povinné - 2.část   Přečti si zbytek článku a odpověz na otázky za textem. Odpovědi říkej někomu dospělému.

15.4. str.80 Čarodějnice školou povinné - 1.část

Přečti si první část z úryvku z bezvadné knížky (četla jsem) a jestli budeš mít chuť, podívej se na první díl seriálu natočeného podle této série.

https://www.youtube.com/watch?v=JpXIxADmksw


9.4 str.77 Roztočená chaloupka 2.část  Dočti článek a odpověz na otázky

8.4 str.76  Roztočená chaloupka  1.část

Pokračujeme v kouzlení, přečti si co se dělo, když Petr a Monika získali kouzelné křeslo.

7.4. str.75  Nástupiště devět a tři čtvrtě - dočteme

Až si článek dočteš, můžeš se podívat na ukázku z filmu. Je to sice anglicky, ale určitě budeš rozumět, máš přece přečtený článek.

https://www.youtube.com/watch?v=KWcxgrg4eQI&t=25s

-------------------------------------------------------------------------------------------------

6.4. Teď se na nějakou dobu vrátíme do naší staré čítanky. 

str. 74   Nástupiště devět a tři čtvrtě

Dnes si přečtěte první kousek příběhu Harryho Pottera

--------------------------------------------------------------------------------------

2.4. str. 89, 90  Mach a Šebestová  Přečti si článek a za odměnu se můžeš mrknout na stejný příběh, tentokrát kreslený.

https://www.youtube.com/watch?v=cwJjGWky9G4

--------------------------------------------------------------------------

31.3. str. 83,84  Dočti si pohádku a odpověz do sešitu s hvězdičkou na tyto otázky:

Co všechno dala mlynářova dcera skřítkovi za to, že jí spředl slámu?

Jaká jména zkoušela mladá královna, když se jí skřítek ptal na svoje jméno?

Kolik dnů dal skřítek královně na rozmyšlenou?

-------------------------------------------------------------------------------------------

30.3. str. 82,83(po obrázek)  Přečti si první kus pohádky Dupynožka. 

26.3. str. 69, 70   Přátelé  Přečti si příběh o Barykovi. Můžeš si nechat kus na sobotu a kus na neděli, úkoly nebudou.

25.3. strana 37, 38, 39   Přečti si praštěnou, ale poučnou pohádku o netopýrech

Otázky:  1 . Kdo je to KNIHOMOL?    2. Které zvíře také používá ke své orientaci radar nebo sonar (ve vodě)?  3. Co znamená slovní spojení, že to ROZTROUBIL NA VŠECHNY STRANY ? Odpovědi napiš do sešitu s hvězdičkou.

24.3. strana 67, 68  Přečti si o vzniku pražského orloje

23.3. strana 66  Tři Svatoplukovy pruty  Přečti si pověst o Svatoplukovi. Vzpomínáš si, jak jsme si o této pověsti povídali? Jaké ponaučení si z ní můžeme vzít? Vzpomeneš si ještě na jiné pověsti? O kom ještě staré české pověsti povídají ?

PSANÍ: Opiš krásně a bez chyb do sešitu s hvězdičkou první tři řádky z článku.  (Za dávných časů.... na západ.)


20.3. strana  17, 18 Básničky  Přečti krásně nahlas všechny tři básničky

Klikni na odkaz a poslechni si zhudebněnou básničku "Kolik je na světě věcí". Můžeš koukat do čítanky a písničku si zazpívat.

www.youtube.com/watch?v=6z-m-iV_nGk

ÚKOL: Najdi v básni "Kolik je na světě věcí" dvojice slov, která se rýmují. Nemusíš je psát, jen je řekni nahlas.

PSANÍ: Opiš do sešitu s hvězdičkou básničku "Čtyři kapsy" ze strany 17. Pozor, je to báseň, každý verš píšeme na nový řádek. Slovo nadřazené je PES. Podtrhni pastelkou v napsané básničce všechna slova podřazená ke slovu pes.

19.3. strana 45, 46 Devět Přečti si pohádku. ÚKOL: Přemýšlej, jestli je lidem lépe, když je jich více pohromadě, nebo samotným. Proč? Dej mamince stejnou otázku a povídejte si o tom chvilku.

PSANÍ : Opiš do sešitu s hvězdičkou první dvě věty z článku "Devět". Nakresli k nim Pipku.

18.3. strana 15, 16 Uplakaná muchomůrka ÚKOL: Napiš do sešitu s hvězdičkou, co ještě kromě muchomůrky dělá les hezkým (vymysli 5 věcí)