16.10. Naše vlast
(Zkopírováno z mailu od p.učitele)
- 3. Třída:
Úkoly do pátku 23. 10.
Učebnice str. 11, 12, 16, 17
Pracovní sešit str. 12, 14
Při učení se zaměřit na poznávání světových stran.
Naučit se odpovědi na otázky.
Co je to buzola a kompas?
Jak poznáme ve volné přírodě, kde je sever?
Vypracovat projekt o ČR: SAMOSTATNĚ bez rodičů
Formát A4
Popsat 10 větami ČR
Nakreslit k tomu vhodné obrázky.
Pozn.: Nic není špatně, cílem je děti zabavit, aby nezlenivěly. Je mi úplně jedno, jak projekt bude vypadat po estetické stránce. Chci pouze, aby se děti snažily a úkol neodbyly.
Konzultace a kontrola úkolů proběhne v úterý 20. 10. a ve čtvrtek 22. 10. od 10:00 ve škole.
Po koronavirových prázdninách budu zkoušet světové strany.
Zápis do sešitu:
Pod již existující text nakreslit mapu ČR (pomocí slepé mapy nebo ručně), zakreslit si do ní pohoří v ČR a vyznačit nejvyšší vrcholy s názvem vrcholu a nadmořskou výškou.
Nadpis: NAŠE VLAST (látka je již probraná, není však zapsaná)
- naše vlast se jmenuje Česká republika
- dělí se na 3 historické země Čechy, Morava, Slezsko
- státní symboly jsou vlajka, hymna, znak
pod tímto bude namalovaná česká vlajka
Kraje
- ČR se dělí na 14 krajů
- 4 kraje se nachází na Moravě a ve Slezsku
- 10 krajů se nachází v Čechách
- Každý kraj má krajské město a krajský úřad
- V čele kraje je hejtman
Opakování pracovní list - Pokud to půjde, pracovní list si vytiskněte, dole je tlačítko "STÁHNOUT", nebo pište odpovědi na samostatný papír.
Pracovní list si můžete stáhnou do svého počítače.