23.4. Násobení 2

22.04.2020

Doufám, že se vám včera matematika líbila a že už všichni umíte násobky 2. Řekni je pětkrát za sebou a hezky nahlas. Můžeš si u toho tleskat, hopsat, ťukat do stolu, brnkat na ucho...

Když chci násobit, mohu to udělat tak, 

že odříkávám násobky a ukazuji si prsty.

Chci vynásobit 3 . 2 = 

Říkám tedy násobky 2 , ukazuji si prsty 

až budu mít třetí prst:  2, 4, 6 

        3 . 2 = 6

Řekla jsem třikrát násobek čísla dva.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Chci vynásobit 4 . 2 =

Říkám tedy násobky 2 , ukazuji si prsty

až budu mít čtvrtý prst: 2, 4, 6, 8

         4 . 2 = 8

Řekla jsem čtyřikrát násobek čísla dva.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------ a tak dále...

Náš cíl ale není tupě počítat na prstech. Náš úkol je podívat se na příklad a rovnou vědět, kolik to je.  Tak jako když se podívám na obrázek pejska, vím, že je to pes, tak se my jednou podíváme na příklad 8 . 2 =   a budeme prostě vědět, že je to 16. Chce to ale hodně trénování.

-------------------------------------------------------

A začneme trénovat hned.  1.2=2   2.2=4   3.2=6  a   4.2=8   To si teď přečti pětkrát.

Už si to trochu pamatuješ? Tak sjeď na velký obrázek příkladu a klikej na šipku vpravo, která se ti objeví. Příklady se budou střídat a ty říkej výsledky tak dlouho, dokud už to nebudeš umět bez chyby. Musí tě ale kontrolovat někdo větší, že to říkáš dobře. 

(Budou se střídat jen ty čtyři příklady.)

Už to umíš? Dobře, tak popojedeme dál.

5.2=10   6.2=12    7.2=14       

Zapamatuj si to a klikej na obrázky dole, až to budeš perfektně ovládat.

Teď to spojíme. Budou tam příklady od 1.2= do 7.2=

(Když zjistíš, že to pleteš, vrať se zpět nahoru.)

A přidáme si poslední dávku příkladů.

8.2=16   9.2=18   10.2=20   0.2=0

No a teď mistrovství světa. Nebo alespoň mistrovství ZŠ Ryžoviště.

Jsou tam všechny příklady. 

Klikej, a jestli se vůbec nepleteš, jsi BOREC !

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ÚKOL: Do sešitu s hvězdičkou opiš krásně do dvou sloupečků tyto příklady. Znaménko krát piš doprostřed mezi čísla, jak píšeme + a - (počítač to tak psát nechce)

Jestli toho ještě nemáš dost, můžeš procvičovat na Školákově.

www.skolakov.eu/matematika/2-trida/nasobeni-a-deleni/2/z-kvetu-na-kvet/nasobeni2priklad1.htm